Skip to main content

Dobijanje vašeg prvog posla u oblasti zvanoj digitalni marketing može delovati kao nemoguća misija, posebno ako nemate nikakvo profesionalno iskustvo koje bi vas poguralo.

Pretraživanjem internet foruma, web sajtova ili LinkedIn postova možete videti da se ljudi žale na to kako kandidati bez iskustva budu totalno zanemareni u ovo veoma kompetitivnom tržištu.

“Ne možete da dobijete posao bez iskustva, a ne možete da steknete iskustvo bez zaposlenja.” Ovo jednostavno nije slučaj. Realno je da postoji veliki broj ljudi koji su dobili odlične poslove u ozbiljnim kompanijama a da su imali oficijalno veoma malo iskustva.

Ono što je odlično u sektoru digitalnog marketinga je ubrzavanje talasa promena. Potpuno novi startapovi, kompanije koje se bave aplikacijama i digitalne agencije iskaču svakoga dana, menjajući način na koji radimo posao i upadajući u tradicionalne puteve karijera (i potrebe za diplomama fakulteta).

digitalni marketing

DIGITALNI MARKETING DANAS

Do 2022. godine, postojaće 200,000 digitalnih poslova i ne dovoljno profesionalaca da ih popune.

Evo još jedne tajne: Možete naučiti ove digitalne veštine bez potrebe za nekom skupom diplomom fakulteta.

Razmislite o tome.

Da li fakulteti pokrivaju stvari kao što je SEO (optimizacija web sajtova za pretraživače)? Programiranje adova na internetu? Kako da vode efektivno digitalnu kampanju? Optimizaciju stope konverzije? Podizanje marketinga influensera?

Ne, ne pokrivaju, medjutim karijera u jednom od ovih polja može vam doneti posao sa veikim primanjima sa samo nekoliko godina iskustva.

pa kako da udjete na ova vrata bez ikakvog formalnog iskustva?
DIGITALNI MARKETING je danas neophodan

Pa kako da udjete na ova vrata bez ikakvog formalnog iskustva?

Kako da naučite sebe dovoljno dobro da se upadnete u prvi posao u digitalnom marketingu tako da možete da se dovoljno dobro penjete na ovoj lestvici?

“85% vašeg finansijskog uspeha je povezano sa vašom ličnošću i sposobnošću komunikacije, pregovaranja i liderstva. Šokantno, samo 15% zavisi od vašeg tehničkog znanja.” – Institut Carnegie. Evo sedam načina da nadjete svoj prvi posao u digitalnom marketingu bez prethodnog formalnog iskustva.

1. Budite samouvereni u vaše digitalne sposobnosti

Kada prvi put počinjete vašu profesionalnu karijeru, možda ćete pogledati okolo i uporediti sebe sa ostalima u toj oblasti – drugima koji imaju više iskustva nego vi, bolje ocene, više prakse, više kontakata – i možda ćete biti zbog toga obeshrabreni.

Ne padajte u ovu zamku. Počnite sa širokim razmišljanjem, shvatajući da postoji hiljade prilika tamo negde zrelih za iskoristiti. Prvi korak je da budete samouvereni.

Profesionalno iskustvo, diplome fakulteta, i fensi prakse ne mogu da se porede sa moćima vaše ličnosti i komunikacionim sposobnostima.

Da, naravno da kompanije traže teške veštine i specifična znanja naučena kroz treninge, ali meke veštine su za njih možda čak i bitnije.

U stvari, top sedam karakteristika koje su važne za uspeh pripadaju mekanim veštinama po Google-u: biti dobar učitelj, komunicirati i slušati dobro, privući pažnju (i onih sa drugačijim vrednostima i pogledima), biti empatičan i podržavati svoje kolege, imati dobro kritičko mišljenje i rešavati probleme, biti sposoban da ostvariš veze sa kompleksnim idejama.

Nakon razgovora sa desetinama regrutera koji se bave pronalaženjem zaposlenih, došli smo do jednog osnovnog zaključka da menadžeri žele da znaju dve osnovne stvari pre nego što vam pošalju ponudu za posao:

  1. Vi ste dobra osoba.
  2. Možete da radite taj posao.

Toliko je jednostavno.

Samo trebate biti ubedljivi, sa razvijanjem razgovora sa vašim intervjuerima, imate koliko toliko dostojnu biografiju, možete bukvalno dobiti bilo koji početni posao koji želite.

Ono što je isto dobro, niste limitirani sa time koliko intervjua za posao možete da odradite. Možete da pokušavate koliko god želite, jer prvi ključ uspeha je samopouzdanje.

izaberite put u vašoj digitalnoj karijeri
DIGITALNI MARKETING

Izaberite put u vašoj digitalnoj karijeri

Odlučili ste da hoćete da počnete karijeru u digitalnom marketing. Pre nego što krenete ovim putem, morate da znate tačno šta želite od svoje karijere pitajući sebe dosta pitanja:

  1. Šta mi se svidja da radim?
  2. U čemu sam ja stvarno dobar?
  3. Jesam li ja bolji kada radim sam ili kada poslujem sa drugima?
  4. Koje veštine i prednosti ja trenutno imam?
  5. Da li sam više kreativan ili analitičan?

Postoji veliki broj različitih disciplina u digitalnom marketingu, svaka ima svoj jedinstveni karijerni put.

Iako ne možete da priuštite da budete izbirljivi kada aplicirate za svoj prvi posao, podudaranje vaših trenutnih interesovanja i prednosti sa disciplinom digitalnog marketinga koja vam se dopada, biće najprikladnije.

Uobičajena početna pozicija u digitalnom marketingu je Digital Marketing Specialist, što je osoba koja se bavi SEO optimizacijom, plaćenim pretraživanjem, marketingom sadržaja, stopom konverzije, marketingom socijalnih medija i drugim.

Ove uloge su višeslojne, i vama će trebati pozadina u nekoliko disciplina kako bi bili uspešni. Prihvatanje ove uloge je odličan način za početak karijere, koji će vas pogurati u učenju i ubrzati razvoj vaše karijere.

Iako je uloga sa više zadataka, vi bi trebalo da se fokusirate na 2-3 visoko specijalizovane discipline kako bi ispričali priču u vašoj biografiji i uvećali potencijalnu platu.

Najtraženije digitalne veštine i povezani alati koje trebate masterirati.

Pretražite svaku discipline dubinski i odlučite se za 2-3 opcije koje vam zvuče najinteresantnije.

  1. Marketing Sadržaja – WordPress, Yoast SEO plug-in,
  2. Digitalna Analitika – Google Analytics, Adobe Analytics, Optimizely
  3. Search Engine Optimization (SEO-Optimizacija za pretraživače) – Moz, Ahrefs, SEM Rush, Google Search Console
  4. Search Engine Marketing (SEM-Marketing za pretraživače) – Google AdWords, Bing Ads
  5. Optimizacija Stope Konverzije (CRO) – Optimizely, Google Tag Manager, Craft
  6. Marketing Socijalnih Medija – Facebook Ads, Twitter Ads, LinkedIn Ads, Hootsuite
  7. Affiliate Marketing – CJ by Conversant, Impact Radius
  8. Marketing Automatizacija – Marketo, Pardot, Bronto,
  9. Email Marketing – Mailchimp, Constant Contact, AWeber
  10. Razvoj Web Sajtova– WordPress, Magento, Joomla, Drupal
  11. Project Management – JIRA, Basecamp, Timeforce, Trello

U dodatku ove liste, ne zaboravite dobar stari Microsoft Excel, Outlook, PowerPoint, i Word. Oni su i dalje bitni za rad u bilo kojem poslu u digitalnom marketingu.

naučite sebe osnove posla na kursevima za digitalni marketing
DIGITALNI MARKETING

Naučite sebe osnove posla na kursevima za digitalni marketing

Jednom kada se odlučite za par disciplina koje želite da dodate svojoj biografiji, vreme je da počnete sa učenjem!

Odlična stvar kod digitalnog marketinga je što postoji mnogo različitih besplatnih kurseva sa sertifikatima koji možete iskoristiti kako bi vaš CV izgledao odlično. Na vrhu svih kurseva najviše ih možete pronaći na platformama Udemy, Coursera i LinkedIn Learning.

Naše preporuke za kurseve koje možete završiti kako bi usavršili vaše digitalne veštine.

Google Academy for Ads (besplatan sertifikat). Ovo je broj 1 kurs koji je meni pomogao da dobijem svoj prvi posao. Sa Google besplatnim treningom vi ćete naučiti sve o Pay per click reklamiranju na AdWordsu i prodajnim mrežama.

Plus, dobijate legitimni sertifikat koji možete da dodate svom LinkedIn profile i svojoj biografiji. Mnogi početni poslovi će zahtevati ovu sertifikaciju.

Google Analytics Academy (besplatan sertifikat). Ne pomišljajte da aplicirate za neki posao u digitalnom marketingu ako nemate dobro znanje o Google Analitici. Ovaj besplatni trening uči početnike i iskusne korisnike kako da povećavaju online prisustvo kroz inteligentne podatke i web analitiku.

Analitika podataka je srce digitalnog marketinga, ne možete doneti razumnu odluku bez razumevanja korisničkih podataka. Ovaj kurs vredi pogledati.

HubSpot Inbound Marketing (besplatan sertifikat). Ovaj besplatni kurs pokriva osnove onoga što je ulazni marketing – privlačenje mušterija, prikupljanje tragova, stvaranje atraktivnih naslovnih web stranica, pisanje ozbiljnih poziva na pristupanje i rast publike.

Ovaj kurs bi trebao da bude obavezan za sve digitalne marketare.

Bing Ads Accreditation (besplatan sertifikat). Ovaj često zaboravljeni (ali veoma bitni) aparat za pretraživanje takodje nudi besplatan sertifikacioni kurs.

Slično Google AdWordsu, u svom korisničkom interfejsu, Bing Ads je super alat koji treba poznavati i koji će vam pomoći da se istaknete kada se prijavljujete za ovakve poslove.

Facebook Blueprint (besplatan za proći, sa plaćenom sertifikacijom). Ovaj kurs omogućuje visoki nivo znanja u Facebook i Instagram Adovima.

Neophodan je ako gledate da upadnete u marketing socijalnih medija, naučite Power Editor i podignete biznis kroz Facebook i Instagram.

Hootsuite Academy (besplatan sertifikat). Sa Hootsuite možete zaraditi poznat sertifikat u industriji marketinga socijalnih medija koji će vam pomoći da se izdvojite iz gomile kada aplicirate za ove poslove.

Naučićete kako da se povežete sa publikom na socijalnim medijima, da automatizujete postove, stvarate sadržaje, i poboljšate online prisustvo vaše kompanije.

Ovo nije iscrpna lista u svakom slučaju, ali ako prodjete ove kurseve, možete dobiti šest profesionalnih sertifikata za digitalni marketing za vaš CV i impresionirati nekog poslodavca ili menadžera.

počnite u digitalnom marketingu kao frilenser
DIGITALNI MARKETING

Počnite u digitalnom marketingu kao frilenser

Pre nego što aplicirate za vaš prvi profesionalni posao u digitalnom marketing, dobra je ideja da testirate vaše novo znanje i bacite se na neke poslovne zadatke.

Ako tek počinjete, ne bi trebalo da se fokusirate na zaradjivanje novca, već da pomažete kompanijama u online prisustvu i da prikupljate vredno iskustvo koje će vam izgraditi portfolio.

Da li znate neke vlasnike malih biznisa kojima možete da pomognete? Većina njih nisu upoznati sa moćima digitalnog marketinga i mogu da dobiju puno koristi od vaše ekspertize.

Možda vaš stari prijatelj poseduje restoran i ne zna ništa o prisustvu na socijalnim medijima. Pomozite mu sa Facebook Adovima.

Ili možda član vaše porodice ima svoj frizerski salon, ali se ne pojavljuje na Google-u. Iskoristite vaše SEO veštine da mu pomognete. Možda ćete dobiti besplatnu frizuru za uzvrat.

U svakom slučaju, ako pratite ROI i koristite strategije, pomažete lokalnom biznisu, gradeći portfolio digitalnog marketara i učeći vredne veštine.

Onda kada prodje malo vremena i kada svi počnu da se raspituju o vašim uslugama, bićete spremni da počnete da naplaćujete vaš trud.

Uskočite na freelance sajtove kao što su Fiverr i Flexjobs i kreirajte vaš frilens nalog.

Prvo, popularizujte vaš novi profil sa portfoliom radova koje ste odlično uradili besplatno. Ovaj sadržaj će vam napraviti kredibilitet i vodiće do više interesovanja za vaš posao. Drugo, podesite cene za vaše frilens usluge, kako bi bili kompetitivni na tržištu.

Obavezno prikažite platforme u kojima imate iskustva, kao što je Google AdWords ili Analytics.

Na kraju, promovište sebe, povežite se sa drugim frilenserima i dospite do onih koji traže pomoć u digitalnom marketingu. Kada odradite svoje prve ugovore uspešno, imaćete još više poslova da dodate u svoj portfolio.

Pokušajte da radite sa jakim brendovima i kompanijama koje možete dodati u vašu biografiju. Ovo nije oficijalno iskustvo, ali je u osnovi jednako dobro. To i jeste odlična stvar kod digitalnog marketinga – ako možete da prikažete rezultate, vaša pozadina i nije toliko bitna.

Nakon što stvorite neko frilens iskustvo, dodajte kompanije za koje ste radili u vaš portfolio, CV i LinkedIn profil. Ok, spremni ste.

Sada imate dovoljno iskustva da počnete svoj prvi oficijalni marketing posao.

 pripremite se za svoj prvi intervju
DIGITALNI MARKETING

 Pripremite se za svoj prvi intervju

Nakon završetka kurseva o digitalnom marketingu, ostvarenim konekcijama koje vam stvaraju online prisustvo, i početak rada kao frilenser, sada ste spremni za prvu ligu.

Vreme je da se pripremite svoj prvi intervju.

Intervju je sve u svemu planiranje unapred. Što se prijatnije osećate, što se više uzdate u svoje iskustvo, i vaše nove digitalne veštine, bolje su vam šanse da budete primljeni na taj posao.

Evo nekih saveta kako da budete uspešni na svom prvom intervju za posao:

Detaljno pretražite sve o toj kompaniji. Vi bi trebalo da potpuno razumete istoriju kompanije, Generalnog menadžera i bord uprave, osnovne vrednosti, i trenutnu finansijsku situaciju kako bi pokazali da ste uradili domaći zadatak.

Dodatne poene možete dobiti ako proverite njihovu marketinšku strategiju i pronadjete strategije koje bi vi koristili.

Podesite svoj CV da odgovara poziciji. Vaš CV bi trebalo da bude vidjen kao dokument koji živi, sa stalnim promenama. Vaši glavni poeni i iskustvo treba da budu izmenjeni kako bi imali maksimalni uticaj na poziciju za koju se prijavljujete.

Ovo nije laganje, već je selektivno dodavanje informacija koje će vas promovisati.

Pripremite se za situaciona pitanja. Ovo su klasična pitanja “recite nam nešto o vremenu kada” i “šta biste uradili ako”.

Budite spremni da zapišete takva pitanja i provežbate ih zato što su napravljena da vas zbune. Ovakva pitanja mogu da izmuče mnogo, i stvarno se izdvajate ako date dobre odgovore. Možete da iskoristite STAR tehniku kako bi saopštili menažderima Situaciju, Zadatak, Akciju i Rezultat koji vas prikazuju vašu vrednost i da razmišljate brzo.

Pripremite se za procenu digitalnog marketinga. Moj prvi posao u digitalnom marketing je podrazumevao da ja uradim interaktivnu procenu.

pregovarajte za vašu početnu platu
DIGITALNI MARKETING

Pregovarajte za vašu početnu platu

Recimo da ste pokidali na intervjuu i da kompanija pred vas izlazi sa ponudom: pozicija sa punim radnim vremenom, plaćeni odmor, svi benefiti posla.

Vaše oči su se već usijale, kako konačno upadate u svoj prvi posao u digitalnom marketingu. Vaši snovi se ostvaruju! Već planirate kako će vam izgledati radni sto, kako ručate sa direktorom, šta ćete nositi prvog dana.

Sačekajte samo za trenutak.

Najveća greška koju možete da načinite je da prihvatite inicijalnu ponudu za svoj prvi posao.

Sigurno da je super što vas ta kompanija želi i što je ovo prvi put da dobijate formalnu ponudu, ali spustite uzbudjenje i razmislite stvarno o poslu.

Prva ponuda nikada nije najbolja ponuda. Ponovite ovu rečenicu: Prva ponuda nikada nije najbolja ponuda.

Sigurno je da možete da ostvarite malo bolju platu čak i ako je početna. Nakon nekoliko kompanija promenjenih u par godina, možete dostizati sve veću i veću satnicu i platu.

Ulazak u firmu i dobijanje iskustva je prvi faktor, ali vaša prva plata će biti tu jos neku godinu, tako da budite sigurni da znate koliko vredite.

Iskoristite na primer alat kao LinkedIn Salary kako bi videli koliko kompanije plaćaju za poziciju kao vašu u svetu.

Po alatima za pretragu plata, Specijalista za Digitalni Marketing u SAD zaradjuje 50,000$ godišnje. Pratite savete za pregovore i zaradjivaćete više od samog početka u vašoj karijeri.

vreme je da krenete sa poslom u digitalnom marketingu

Vreme je da krenete sa poslom u digitalnom marketingu

Ako pratite ove korake, to ćete i uraditi! Dobili ste svoj prvi posao u digitalnom marketingu i sada ste u poziciji da kontrolišete svoju sudbinu.

Da rezimiramo: Bez ikakvog formalnog iskustva, naučili sami osnove digitalnog marketinga. Počeli ste sa besplatnim kursevima koji imaju sertifikate, zatim ste stvorili iskustvo radeći sa ličnim kontaktima.

Posle toga ste radili kao frilenser na sajtovima kao što su Fiverr ili Flexjobs i počeli ste da zaradjujete pravi novac.

Na kraju, napredovali ste u svom frilens iskustvu i to vam je donelo prvi posao sa punim radnim vremenom.

Ovde tek kreće da bude zanimljivo.

Koristeći iskustvo, sve što treba da uradite jeste da napravite nekoliko strateških koraka i promena pozicija i stvorićete sebi ozbiljnu fiksnu platu koju ste oduvek želeli (sa 2-3 godine neformalnog obrazovanja, praksi i ostvarenih poslovnih veza).

Da napomenemo još, ubrzaćete vaše učenje, dobićete neprocenjivo iskustvo, i umrežićete se sa ostalima u industriji. Pa šta vas sprečava?

Preporuka:

Ako imate pitanja vezanih za zaradu od kuće, digitalni marketing i SEO optimizaciju pišite nam na email info@miltonmedia.rs