Internet marketing se naziva i „online“ marketing, postupak promocije preduzeća ili brenda i njegovih proizvoda ili usluga putem Interneta a pomoću alata koji pomažu u povećanju prometa, potencijalnih kupaca i prodaje.
Ali kad pitamo šta je Internet marketing obično ne mislimo samo na definiciju. Želimo da saznamo i njegove prednosti i mane, da saznamo kako postati jedan od ljudi koji to radi i da dobijemo odgovor na to isplati li se uopšte i dalje ga raditi?
Oblasti internet marketinga
Internet marketing je prilično širok pojam koji obuhvata niz marketinških taktika i strategija – uključujući sadržaj, e-poštu, pretragu, plaćene medije i još mnogo toga. Međutim, danas se internet marketing često koristi naizmenično sa „marketingom sadržaja“.
Marketing na društvenim mrežama
Zbog široke upotrebe društvenih medija i činjenice da su relativno jeftini, ovaj medij je postao integralna platforma za brendove, kompanije i organizacije da se plasiraju na tržište.
Content marketing
Content marketing je relativno nov koncept koji koriste Internet prodavci u kojem se kreira i deli jedinstveni sadržaj o određenom brendu ili kompaniji sa namerom da privuče i izgradi publiku. Jedna važna prednost content marketingaje što omogućava brendu da pronađe svoj glas, dok se uspostavlja kao misaoni lider u određenoj industriji.
Prilagođavajući svoj sadržaj ovim kriterijumima, profesionalci na Internet marketingu mogu svoj sadržaj iznijeti pred veći broj potrošača, povećavajući tako svoj marketinški doseg.
Email marketing
Po mnogima ovo je način na koji ćete se najbolje povezati sa svojim potencijalnim kupcima. Email je najpersonalizovanije moguće obraćanje potencijalnom kupcu na internetu pa se s toga smatra jako bitnim delom marketinga online.
Pre i posle kupovine kod vas, vaši kupci moraju da se osete da im je pružena pažnja – samo njima! Zato posvetite mnogo pažnje porukama koje im šaljete, budite jedinsveni.
Benefiti internet marketinga
Uz prave online marketinške strategije, mala i srednja preduzeća pronalaze nove načine da se takmiče sa velikim kompanijama. Čak i sa ograničenim budžetom, kompanije mogu da postanu kreativne i efikasno dođu do kupaca u svakoj fazi ciklusa kupovine. Bilo kada potrošač pretražuje na Google-u dok razmišlja o kupovini ili u poslednjoj fazi pre plaćanja, videće vaš brend na svakom koraku.
1. Globalni domet
Internet marketing pruža preduzećima široku bazu kupaca za njihove usluge ili proizvode. Zahvaljujući Internetu, sve vrste preduzeća, od multinacionalnih do malih i srednjih preduzeća, imaju pristup milionima potencijalnih kupaca. Mnogi kupci vide vaše oglase putem alata za oglašavanje koje koristite. Što je veći broj korisnika koji posete vašu stranicu, veća je prodaja koju ćete ostvariti.
2. 24/7 marketing
Pomoću online marketinških kampanja marketer će oglašavati svoje poslovanje 24 sata svakog dana. Pored toga, nećete morati da brinete o platama osoblja ili radnom vremenu. Pored toga, vremenske varijacije u različitim delovima sveta neće uticati na vaše kampanje. Ciljni kupci mogu pristupiti vašoj veb lokaciji i kupiti robu i usluge bez obzira na vreme ili strah od zatvaranja radnog vremena.
3. Niska cena
U bilo kojoj marketinškoj kampanji trošak je ključni faktor koji se mora uzeti u obzir jer utiče na budžet kompanije. Preduzeća mogu da izbegnu visoke troškove marketinga koji su povezani sa tradicionalnim oblicima oglašavanja prihvatanjem internet marketinga i blogova. Internet marketing je mnogo jeftiniji od televizijskih i radio oglasa i stvaranja i postavljanja bilborda. Marketing, iako je vaš blog, jedan je od načina na koji možete efikasno prodavati online.
Društveni mediji igraju presudnu ulogu u savremenom oglašavanju. To je zato što online kupci gledaju komentare i kritike koje su postavili drugi potrošači. Preduzeća mogu lako da ugrade alate društvenih mreža u svoje reklamne kampanje i zarade od kupaca koji se u velikoj meri oslanjaju na društvene medije.
Gradi trajne veze
Sve dok je vaše preduzeće prisutno online, kupci će vas uvek pronaći. Pomoću Internet marketinga dobavljači mogu lako pristupiti email adresama ili kontaktima potencijalnih kupaca i kupaca.
Preduzeća mogu da koriste ove informacije za slanje ažuriranja svojim kupcima u vezi sa posebnim popustima, novim proizvodima ili uslugama, novim kuponima i dostupnim proizvodima. Štaviše, preduzeća mogu da nastave interakciju sa svojim klijentima i nakon prodaje.
Jednostavnost personalizacije
Elektronski marketing omogućava preduzećima da svoje tehnike oglašavanja prilagode potrebama svoje ciljne publike. Preduzeća takođe mogu personalizovati komunikaciju između sebe i svojih klijenata. Ovo osigurava da će vaša usluga ili proizvod blagovremeno doći do vaših potencijalnih klijenata. Pored toga, jača imidž brenda i prisustvo kompanije.
Za još savjeta i generalno za još više sadržaja koji se tiče marketinga posjetite portal infoarena.