2020. godina i pandemija koronavirusa su naterale svetske kompanije da promene načine poslovanja kako bi povećale svoje šanse za opstanak na tržištu u 2021. i narednim godinama

Naročito su se mala preduzeća susrela sa problemima i izazovima, navike kupaca su se drastično promenile usled pandemije, tako da je neophodno da se sve kompanije, a naročito mali biznisi prilagode novonastalim uslovima poslovanja. Početak vakcinacije daje nadu da će u 2021. godini globalno poslovanje jačati uz povećanje prometa proizvoda i usluga.

Trendovi u poslovanju za 2021. godinu

Rad od kuće. Ovo se uvodi kao standard. Kako su zaposleni u celom svetu počeli dobijati naredbe o karantinu zbog pandemije koronavirusa, kompanije su brzo morale da prilagode poslovanje radnoj snazi koja je bila udaljena od matičnih firmi. Od tada su neke firme doživele porast produktivnosti dok su im zaposleni radili od kuće, tako da su mnoge od njih ponovo razmatrale svoje poslovne modele i da li su im uopšte kancelarije još uvek potrebne. Druge pak kompanije i zaposleni nisu bili te sreće i njihov nivo produktivnosti je opao. Zato bi kompanije u 2021. godini trebalo ponovo da razmotre svoje modele poslovanja, ispočetka organizuju svoje radne prostore, prilagode opremu i pruže kako tehničku tako i mentalnu podršku svojim zaposlenima, bilo da rade u kancelarijama ili kod svoje kuće.

Prebacite se na online poslovanje. Ova godina je pravo vreme da mali biznisi daju primat internet poslovanju. Anketirani potrošači širom sveta su poslednjih godinu dana pokazali tendenciju da sve češće kupuju online kad god je to moguće, a mala preduzeća su sledila ovaj trend i prebacila prodaju svojih proizvoda na online, uz tendenciju da se taj trend nastavi i u narednom periodu. Istraživanja pokazuju da je budućnost trgovine digitalna, odnosno u online prodaji, i kao što smo već spomenuli, očekuje se da se da taj trend potraje, tako da je bitno da svako preduzeće postavi svoju internet strategiju, bez obzira na to koliko je to preduzeće malo ili veliko.

Društvene mreže. Ako još uvek niste koristili društvene mreže kao sredstvo oglašavanja, sada je pravi trenutak da to učinite. Sve veći broj malih preduzeća proširuje svoje kanale prodaje na društvene mreže, jer tu mogu besplatno ili uz minimalne troškove da plasiraju svoj proizvod, bez skupih promocija i reklama. Istražite tržište, možda dođete do zaključka da se veliki broj vaših potencijalnih korisnika nalazi npr. na Instagramu ili Facebooku. Redovno oglašavajte svoj proizvod ili uslugu na društvenim mrežama. Podstaknite vaše korisnike da dele sadržaj i proizvode sa vaših web stranica na svojim nalozima, to je svakako dobra reklama koja vas ništa neće koštati.

Stvarajte lojalnost kod kupaca. Ako su kupci ostali uz vas i tokom pandemije, to pokazuje da su lojalni vašem brendu. Ipak, uvek morate razmišljati i o novim načinima povezivanja sa svojim kupcima da bi zadržali njihovu lojalnost, naročito kad imaju veliki izbor i kad postoji velika verovatnoća da će razgledati i kupovati na drugim mestima, naročito kod online kupovine, gde im je sve to dostupno na samo par klikova. Kupci vole da čuju utiske drugih o kompaniji i proizvodu. Prilikom online kupovine nemamo mogućnost da fizički percipiramo proizvod, tako da nam recenzije i utisci nekoga ko je već imao iskustvo sa tim mogu pomoći pri odabiru. Uvek odvojte prostor na svojoj web stranici za recenzije, kupci će kroz povratne informacije o pozitivnim i negativnim iskustvima stvoriti osećaj da se njihovo mišljenje ceni, što će dalje doprineti lojalnosti brendu. Takođe, kupci vole da budu nagrađeni za lojalnost brendu i prethodne kupovine. Npr. lojaliti kartice, popusti i vaučeri za stalne članove mogu velikim delom doprineti stvaranju baze stalnih kupaca.

SEO trendovi. Search Engine Optimisation, ili u prevodu optimizacija sajta za pretraživače. Glavni cilj SEO optimizacije je prilagođavanje sadržaja i dizajna vašeg sajta kako biste dostigli što bolju poziciju na pretraživačima (prvenstveno Google, zatim npr. Yahoo ili Bing) prilikom pretrage po ključnim rečima, da biste kao rezultat toga dobili povećanje broja poseta vašoj web stranici. Prema istraživanjima, oko 95% klikova dobijaju stranice koje se nalaze na prvoj stranici Google-a, a rezultati koji se pojavljuju na višim pozicijama na stranici dobijaju više klikova i samim tim i više poseta web stranicama. Optimizacija ne samo da prilagođava sadržaj vašeg sajta za pretraživač, već ga prilagođava i korisnicima koji pokušavaju da ga pronađu.

Važnost i cilj optimizacije se najviše ogleda u privlačenju što više posetilaca, naročito onih koji su zainteresovani za sadržaj vaše web stranice. Samim porastom rejtinga prilikom pretrage povećava se i poseta vašoj stranici, a samim tim i povećava prodaja proizvoda i usluga koje nudite. Najveći uspeh je da se vaša stranica nađe na prvoj stranici Google pretrage, a ako to usled velike konkurencije nije slučaj, možda će vam sledeći link pomoći da dostignete taj rezultat: https://www.seoakademija.rs/kurs-digitalnog-marketinga/

Najbitniji aspekti svake SEO kampanje su ključne reči, kvalitet sadržaja i linkovi, ali da bi vaša stranica bila u vrhu pretrage mora imati dobre performanse, odnosno biti bezbedna za surfovanje, i takođe dovoljno brza u učitavanju sadržaja. Pored toga, bitna je redovna optimizacija da bi se zadržala originalnost sadržaja, kao i optimizacija za mobilne uređaje.

Više od polovine svih internet pretraga se vrši na mobilnim telefonima, tako da je danas optimizacija web sadržaja za mobilne uređaje postala vrlo bitan aspekt, čime dobijate pristup široj publici i samim tim većem broju mušterija. Broj pretraga preko mobilnih uređaja će konstantno rasti.

Još neki SEO trendovi koji nastavljaju da se razvijaju i mogu doprineti internet poslovanju u ovoj godini:

Glasovna pretraga (Voice search). Postaje sve popularnija. Ljudima je najlakše da pretražuju glasom, tj. onako kako govore, i većina tih pretraga je vrlo specifična jer korisnici traže precizan odgovor.

Video. Video klipovi će se pojavljivati na prvoj stranici Google pretrage, uglavnom ispred stranica sa običnim tekstom. Povežite sadržaj vaše stranice sa video klipovima na You Tube i sigurno ćete biti bolje rangirani u pretrazi.

Dužina teksta. Stranice sa dužim sadržajem ostvaruju veću vidljivost jer ih Google „nagrađuje“ zato što korisnici provode više vremena na tim stranicama. Takođe, korisnici preferiraju da uzimaju što više informacija iz jednog pouzdanog izvora.

Na kraju, imajte na umu da je samo mali broj kupaca spreman da se vrati tradicionalnom načinu kupovine, tako da je dobar savet da se ove godine fokusirate na internet kako biste izvukli maksimum iz vašeg poslovanja.

Milton Media

Author Milton Media

More posts by Milton Media
0 0 Glasovi
Article Rating
Pretplatite se
Obavijesti o
guest
0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledajte sve komentare
0
Zanima nas vaše mišljenje, molim vas, komentirajte.x
()
x