Prilagodljivost na prvom mestu, a evo kako uspešno prodavati online?

Početak epidemije korona virusa promenio je, na bolje ili na gore, gotovo sve industrije poslovanja.

Verovatno najveće gubitke, osim turističkih agencija, pretrpeli su ugostitelji, te su morali da se prilagođavaju na najrazličitije načine. Radili su šaltersku prodaju hrane i pića, a fokus prebacili na dostavu hrane. Prilagođavanje se osetilo i u drugim privrednim granama.

Kako su ljudi masovno počeli da rade od kuće žene su u velikoj meri počele ređe da idu kod frizera, te je i ovim zanatlijama opao posao. Ipak, ne znači da su dame prestale da vode računa o svom izgledu, već su počele da istražuju mogućnosti da negu kod kuće.

Potrebu žena za profesionalnim preparatima za negu kose u kućnim uslovima je u velikoj meri prepoznao Bellissima šop iz Novog Sada, koji se bavi upravo prodajom preparata za kosu, a koji na Instagramu prati više od 16,5 hiljada žena.

Na svojoj stranici @prodajakozmetike napravili su pravi bum, pokazujući odličnu Moroccanoil kozmetiku za kosu, Olaplex, Tigi, Revlon i mnoge druge fenomenalne brendove za negu kose. Iako su reklamirali top brendove, način na koji su to radili može se primeniti na gotovo sve proizvode pri prodaji preko interneta.

kako uspešno prodavati online
kako uspešno prodavati online

Prepoznavanje najboljeg trenutka za kampanju

Bellissima šop nije jedini koji prodaje odličnu kozmetiku za kosu, ali su svakako jedan od primera odličnog poslovanja prodaje kozmetike onlajn. Iako imaju radnju u Novom Sadu, gde se na licu mesta mogu kupiti preparati za bilo koji tip kose, narudžbine putem sajta i društvenih mreža dominiraju.

Oni su svesni da je njihova klijentela na internetu. Vode se mišlju da je dobar šampon jednako potreban ženama iz svih slojeva društva i stepena obrazovanja (a sve one koriste internet), pa su svoju energiju i resurse usmerili za reklamiranje na društvenim mrežama. Svoje poslovanje uspešno su prilagodili situaciji. Zato sada pakete sa naručenim proizvodima šalju svakodnevno, kako u Srbiji, tako i širom bivše Jugoslavije. Neretko im se dešava da zalihe maski ili najbolja ulja za kosu rasprodaji pre nego što stigne novi kontigent od dobavljača.

Tim zadužen za digitalni marketing Bellissima šopa prepoznaje prilike za povećanje prodaje, te kampanje lansira u najboljem trenutku.

Gotovo u isto vreme kada su turističke agencije počele da voze turiste na letovanja u Grčku, Tursku, Egipat…, Bellissima šop je predstavio Australian Gold, najbolje preparate sa za zaštitu kože od sunca i za negu osunčane kože. Iako su ovi proizvodi skuplji od prosečnih na srpskom tržištu, sve su rasprodali.

Žene koje brinu o svojoj kosi znaju da je hlor, sunce i slana voda isušuju, i da je pre letovanja neophodno obezbediti adekvatnu hidrataciju, odnosno najbolje ulje za kosu. Ulja za kosu čine da ona ostane negovana, pomažu u regeneraciji već postojećih oštećenja, omogućavaju lakše raščešljavanje i doprinose sveopštoj lepoti kose.

To su sve benefiti koje je Bellissima šop predstavio kupcima na svojim društvenim mrežama. Za svaki post, story, IGTV ili reels čekali su pravi trenutak i objašnjavali zašto je baš taj proizvod koji nude neophodan.

Tako i vi, bilo da prodajete tašne, ručno rađeni nakit ili prirodnu kozmetiku, treba svom proizvodu da date vrednost, ciljano osmislite kampanju i lansirate je u najboljem trenutku, pa jasno pokažete zbog čega je toliko dobar.

Kada se kampanje nadovežu jedna na drugu, poput Australian Gold-a i ulja za kosu pred letnju sezonu, a potom i Morroccanoil-a, čija je baza arganovo ulje, uspeh je neizostavan.

Sniženja i drugi „mamci“ za prvu i svaku narednu kupovinu

Kako pri prodaji kozmetike onlajn, tako i pri prodaji bilo kog drugog proizvoda, osim davanja vrednosti i isticanja pogodnosti koje kupac dobija, treba obratiti pažnju i na nekoliko drugih sitnica.

Pri kupovini preko interneta neophodno je omogućiti onlajn plaćanje. Mnogi ljudi nemaju kod sebe novac, već ga drže na računima jer sve plaćaju preko interneta, jednostavnim transakcijama, ili u radnjama platnom karticom. Nemojte dozvoliti da vam prodaja propadne zbog toga što nekoga mrzi da ode do bankomata i podigne novac.

Ukoliko vodite mali biznis i bitno vam je da ljudi ostave pozitivnu recenziju paketiće koje šaljete personalizujte. Slobodnom rukom napišite poruku, zahvalite se i pokažite koliko vam znači što su vas podržali.

Sniženja su najveći mamac. Makar bila i od svega 10%, dovoljno su stimulativna za mnoge da se odluče za kupovinu. Najbolje ih je odobriti na određene artikle ili linije proizvoda, čija prodaja inače slabije ide. Jasno je da je bolje da ih prodate i po nižoj ceni, nego da ih ne prodate uopšte.

Sniženje možete dati i na svaki sledeći kupljeni proizvod, a stalnim kupcima dajte kartice lojalnosti ili omogućite stalne popuste. Ne zaboravite i da sve one koji pazare veće porudžbine oslobodite plaćanja poštarine. Budite sigurni da će vam se ponovo vratiti.

Savet plus

Podsećajte pratioce da ste tu, budite im „pred očima“. Šaljite newsletter sa vašom ponudom i pogodnostima. Kačite redovno storije, postove, omogućite interakciju. Neka vas zavoli algoritam vaših potencijalnih kupaca. To je sigurna šansa za povećanje prodaje.

Milton Media

Author Milton Media

More posts by Milton Media
0 0 Glasovi
Article Rating
Pretplatite se
Obavijesti o
guest
1 Komentar
S najviše glasova
Najnovije Najsstarije
Ugrađene povratne informacije
Pogledajte sve komentare
trackback

[…] razinu. Ipak je ovo platforma koja vam plaća da uradite najjednostavnije poslove koje postoje online. Ne zahtjevaju mnogo vremena, što je savršeno za sve studente ili one koji žele zaraditi dodatno […]

1
0
Zanima nas vaše mišljenje, molim vas, komentirajte.x
()
x