Zanima vas šta je bloging?
Pa, „Bloging“ je započelo kao prilika za pojedince da pišu zapise u dnevničkom stilu, ali je od tada ugrađeno u veb sajtove mnogih preduzeća.
Karakteristike blogova uključuju česta ažuriranja, neformalni jezik i mogućnosti čitalaca da se uključe i započnu razgovor.
Bloging je takođe i posao budućnosti, i ukoliko volite da pišete i pronašli ste se u nekoj niši, od tog uživanja možete zaraditi ozbiljan novac.
Kako izgleda bloging
Mnogi blogovi se fokusiraju na određenu temu, poput veb dizajna, postavljanja kuća, sporta ili mobilne tehnologije.
Neki su kao mostovi i predstavljaju veze do svih vrsta drugih veb sajtova. A drugi su više poput ličnih časopisa, koji predstavljaju svakodnevni život i misli autora.
Uopšteno govoreći (iako postoje izuzeci), blogovi imaju nekoliko zajedničkih stvari:
-Glavna oblast sadržaja sa člancima hronološki navedenim, najnovije na vrhu. Članci su često organizovani u kategorije. Arhiva starijih članaka.
-Način da ljudi ostavljaju komentare o člancima.
-Spisak linkova do drugih srodnih veb sajtova, koji se ponekad naziva i „spisak blogova“.
-Jedan ili više „fidova“ poput RSS, Atom ili RDF datoteka.
Neki blogovi mogu imati dodatne funkcije osim ovih ali ovo su one koje su osnovne i u kojima ćete naći većinu ljudi
Da li je blog isto što i veb sajt
Neki ljudi su zbunjeni onim što predstavlja blog preko veb stranice. Deo zabune potiče iz činjenice da mnoga preduzeća koriste oboje, obično dodavanjem odeljka bloga na veb lokaciju kompanije. Međutim, postoje dve karakteristike bloga koje ga izdvajaju od tradicionalne veb stranice.
Prvo, blogovi se često ažuriraju. Bilo da se radi o maminom blogu na kojem žena deli avanture u roditeljstvu, prehrambenom blogu koji deli nove recepte ili preduzeću koje pruža ažuriranja svojih usluga, blogovi dodaju novi sadržaj nekoliko puta nedeljno.
Veb lokacije mogu povremeno imati nove informacije, ali uglavnom nude statične informacije koje se retko menjaju.
Drugo, blogovi omogućavaju angažovanje čitalaca. Blogovi i nalozi na društvenim mrežama često idu ruku pod ruku jer služe sličnoj svrsi povezivanja publike jedni s drugima i stvaraoca sadržaja.
Neke veb stranice mogu sadržati funkcije koje omogućavaju konverzaciju, ali generalno govoreći, blog omogućava više razgovora i interakcija nego što to tradicionalan veb sajt čini.
Dobre i loše strane bloginga
Bloging dobre strane
Dobro za SEO: pretraživači vole novi sadržaj i kao rezultat toga, blogovanje je odličan alat za optimizaciju pretraživača (SEO). Karakteristična karakteristika blogova je učestalost ažuriranja, a taj sveži sadržaj pomaže u poboljšanju SEO performansi veb stranice.
-Održava komunikaciju sa kupcima: Objave na blogu mogu vaše kupce i klijente informisati o tome šta se događa, obavestiti ih o novim ponudama i pružiti savete. Što češće objavljujete koristan sadržaj, češće klijent posećuje vaš blog i veća je verovatnoća da će potrošiti novac.
Gradi odnos sa kupcima: Ne samo da vam blog omogućava da pokažete ono što znate – gradeći svoju stručnost i kredibilitet – već i ljudi mogu da postavljaju komentare i komuniciraju s vama. To omogućava kupcima da vas upoznaju i, nadamo se, razviju odnose koji se pretvaraju u kupovinu.
Ostvarivanje alternativnog prihoda: Uspešni blogovi mogu sami zaraditi novac. Zajedno sa vašim proizvodom ili uslugom, blogovi mogu da generišu prihod iz alternativnih izvora kao što su oglašavanje i pridruženi proizvodi.
Bloging loše strane
Vremensko trajanje: Uspeh blogova dolazi zbog toga što se ljudi vraćaju i vraćaju se samo kada ima novih stvari za čitanje. To znači da blogeri moraju da generišu sadržaj najmanje nekoliko puta nedeljno kako bi bili efikasni u privlačenju čitalaca i povećanju SEO-a.
Blog stalno zahtevaju sveže ideje: Objavljivanje nekoliko puta nedeljno neće biti korisno ako ideje nisu sveže i zanimljive. Može biti iscrpljujuće konstantno koncipiranje i izvršavanje svežih sadržaja. Dobra vest je da ne morate sve to da radite sami. Možete imati gostujuće pisce ili unajmiti frilensere.
Isplata se odlaže: Jedna od najvećih frustracija kod blogovanja je što oduzima puno vremena uz malu isplatu u početku. Potrebno je vreme da se stvori čitalačka publika i zamah.
Bloging sam po po sebi neće donositi prihod: Jedno vreme postavljanje članka bilo je dovoljno za stvaranje prometa i prihoda. Danas je za uspešan blog potreban marketing putem e-pošte, dodatne pogodnosti poput nadogradnje sadržaja i angažovana društvena mreža, poput Facebook grupe.